Monday, September 7, 2009

KUIH BULAN

Baru-baru in saya terima beberapa biji kuih bulan daripada kawan. Saya sendiri tidak beberapa suka makan kuih bulan, maka saya memotongnya menjadi hirisan kecil dan memberi kepada anak murid saya makan. Mereka berasa gembira kerana dapat mendapat makan kuih bulan daripada masa yang dijangka oleh mereka sendiri...

Bungkusan kuih bulan pada masa kini semakin cantik dan dapat menarik minat orang untuk membelinya. Tetapi, bungkusannya cantik, resipi sedap tak? Hehe

Anda sudah makan kuih bulan? Sila kongsikan jenama kuih bulan kegemaran anda.
hehe..

2 comments:

  1. kuih bulan memang sedap dimakan, tetapi ia tidak digalakkan makan banyak terutamanya bagi mereka yang berkencing manis. ini disebabkan ia amat manis.

    perisa yang amat saya gemari adalah "pandan" lebih-lebih lagi yang berjenis boleh sinpan dalam peti sejuk...

    bagi kanak-kanak mereka suka bermain "tanglung" dan "lilin" pada waktu malam...orang dewasa pula bersembang sambil makan kuih bulan dan minum teh cina, seronak juga ^-^

    ReplyDelete
  2. Saya suka meraikan perayaan kuih bulan, tapi saya tak suka makan kuih bulan. terlalu manis rasanya. kalau kuih bulan yang jenis'pandan' rasanya boleh tahan...

    ReplyDelete